Zubná endodoncia Bratislava

BA Clinic

Endodontické ošetrenie patrí medzi náročné výkony modernej stomatológie. V rámci neho sa snažíme o ošetrenie koreňového systému zuba, pred ktorým je dôležitá vstupná konzultácia a dôsledná diagnostika so stomatológom.

Zub možno stále zachrániť, ak konáte včas

K endodontickému ošetreniu dochádza vtedy, ak sa zubná dreň poškodí, zub sa zapáli a bolí. Zubný nerv, ktorý sa nachádza v zubnej dreni, sa nemá ako brániť. Pod dlhodobým vplyvom baktérií a toxínov postupne odumiera. Vtedy je potrebné ho liečiť a vyčistiť koreňové kanáliky. V opačnom prípade by sa baktérie šírili do okolia zuba, poškodili by tkanivo zubného lôžka a časom by mohli negatívne ovplyvniť zdravotný stav pacienta.

Tým, že dochádza k ošetreniu koreňových kanálikov alebo sa odstráni nevyhovujúca staršia výplň koreňa, možno zub zachrániť a nie je potrebná jeho extrakcia. Charakter zápalu zubnej drene môže byť rôzny a aj preto musíme k diagnostike pristupovať precízne. To znamená, že stomatológ aj prostredníctvom RTG čo najpresnejšie vyhodnotí, aké sú danosti koreňového systému vášho zuba a následne vám navrhne najlepší spôsob liečby.

Endodontický zákrok neodkladajte

Endodontický zákrok v BA Clinic Bratislava prebieha bezbolestne výlučne s použitím lokálnej anestézy a s využitím najmodernejších prístupov a postupov. Zub pri ošetrení vždy izolujeme, aby sa zabránilo prieniku použitých dezinfekčných roztokov do úst a zároveň sa tým uľahčuje prístup k ošetrovanému zubu.

Akonáhle vám zubár diagnostikoval hlboký kaz, ktorý zasahuje až do zubnej drene, snažte sa ho vykonať čo najskôr. Včasné ošetrenie koreňových kanálikov vás uchráni pred ďalšími možnými komplikáciami a infekciami. Aj preto je dobré ho neodkladať.

Mate návrhy na zlepšenie kliniky a našich služieb?
Dajte nám vedieť!

Napíšte nám, prípadne si rezervujte termín